torsdag 25 juli 2013

BORSTA TÄNDERNA

Det var en gång en Ebba O och en Moa Z som var klasskopisar. Dessa två tjejer var även väldigt nära vänner, och även väldigt osynkade vänner.. 
Igår anlände Ebba i Hunnebostrand och idag anlände Moa. Idag skulle Ebba lämna Hunnebostrand. 
Men sagan slutar lyckligt! Och roligt! Nu ska jag berätta:

Vi hann träffas några minuter precis innan jag skulle duscha innan vi skulle äta frukost. Och som det är så pratar man om allt mellan tånaglar och korsord så vi kom in på våra andedräkter. I med att jag nyss anlänt hade jag inte ätit frukost, vilket inte Ebba heller hade, så vi hade inte bortsatt tänderna. Åt hållet vi stod vända åt var molnen lika svarta som aska och bakom våra ryggar var de alldeles blått, så vi sa: (läs på grov göteborgska)
Jag - "Men döh, jag tror att det är våra andedräkter som skapar ovädret!"
Ebba - "Kolla här" (så andedräkta Ebba åt andra hållet så allt dog)

Sen duscha jag och åt och sånt, och tillsist borstade jag mina tänder. Jag MMSa en bild till gruppkonversationen med Ebba, Malin och Matilda och skerv: 
"Nu blir det sol!"
Gissa om det inte blev sol?! 
Ebba MMSa en bild på när hon borstade sina tänder och skrev:
"Snart försvinner molnen också!"
Gissa om dom inte gjorde de?! 

Jag dog av skratt.
Godnatt säger jag med min nyodlade afro!


Inga kommentarer: