tisdag 20 augusti 2013

SLOTTSKOGSPICKNICK

Godkväll där! Hoppas att du sitter bekvämt för nu ska du får läsa om min underbara dag jag spenderat i slottskogen med mina friendos.

Innan jag var redo för slottskogen cyklade (!) jag och Malin bort till Sportlife (som inte heter så längre utan Nordic Wellnes). Vi körde en Body Balance klockan 08.30 (!!!!!!) vilket var ett härligt sätt att starta dagen på! Efter passet med fyra elever och en instruktör cyklade jag hem för att kolla på DH. Jag anade inte hur stressigt det skulle bli att hinna duscha då.. Men det blev det! Jag stressade mej igenom en snabb dusch, stressade hela vägen hem till pappa för att fixa det sista och för att han skulle köra mej. Klart att han glömt av det och var inne i stan, i detta läget blev jag extremt stressad! Men som tur var löste det sig, med typ två minuter till godo hann jag med färjan där Matilda stod och väntade.

En timma senare står jag, Matilda, Malin och Ebba med varsitt kakpaket i handen, 600 gram blandad frukt och varsina Lokor utanför Ica Maxi. Vi var råcoola.

När vi åkt både buss och spårvagn samt gått en bra bit slog vi oss ner där vi tyckte att det passade bäst och började fika. Tro det eller ej så tog frukten slut först!


Vi var vid detta laget knöckfulla av gottigheter men bestämde oss ändå för att rulla upp för sälbacken för vi ville se sälarna. Dem var söta. Dock var det en säl som antagligen inte gillade oss alls för när vi stått och pratat med den en stund simmade den ner i vattnet igen för att spela död..

Det ena ledde till det andra och plötsligt hade vi bestigit något som kändes som världens längsta och brantaste stig. Vi var på utkiksplatsen där vi passade på att egopixa en smula innan det bar av hemåt igen!

BILDBOMB




Matilda


Ebba
Malin

Älskar denna bilden för att den ser så mysig ut!



Och denna extremt charmiga bild får avslut detta inlägg! Jag gillar mina girls <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Hetaste någonsin!