torsdag 19 september 2013

LEKTION

För tillfället äter jag en macka och dricker mitt morgonte (istället för äckligt kaffe). Idag är det NOprov som jag faktiskt har ganska bra koll på. Helt sjukt! Har förstått typ 95% av allt vi har pratat om på lektionerna.. Haha!

Vi hade en sån sjukt annorlunda religionslektion igår, så himla mysig! 
Vi kom in i vårt klassrum där det spelades hunduisk musik och en bild på ett hinduiskt tempel var på vår tavla. När alla satt sig fick vi offra frukter som vissa hade tagit med sig (jag glömmer alltid sånt..) och sen fick vi "rökelse" över oss som skulle rena våra själar. Sen hade vi en frågestund, eller aa, hon hade skrivit frågor som vi ställde och hon svarade på. En lektion i världsklass måste jag ändå säga, för man får en helt annan insikt när man själv upplever det! 

(detta skulle publicieras i torsdags...)

Inga kommentarer: