onsdag 23 april 2014

KOMPLIMANGER

Som de flesta vet så är jag en aktiv skribent i skoltidningen, vilket jag tycker är ganska roligt. Hade hela gruppen varit lika entusiastiska som mej och min kompanjon hade det dock varit roligare, men men, jag ska inte klaga! 
I alla fall, igår kom musikläraren på vår skola fram till mej och överöste mej med en STOR våg komplimanger. 
Idag, på musiken sa han, jag citerar, "Detta är det bästa jag läst på länge, men jag läser inte mycket, haha." & "Detta är bättre än varje predikan jag hört". Han läste även upp min "krönika" inför klassen och berättade att han gjorde det för klassen som varit där innan oss. 
Åh, hej tomatmoa! Samtidigt är jag väldigt smickrad, jag gillar att höra att jag är duktig på något och jag tror att svenskan är mitt ämne. Jag gillar att skriva och jag kan uttrycka mej, både muntligt och skriftligt, på ett relativt bra sätt. 

Komplimanger är något som underskattas. Jag tycker att, så fort vi ser/hör något som vi gillar, ska vi säga det, högt och tydligt. Det kan göra någons dag, på riktigt. Åh, ut med er och sprid kärlek!



1 kommentar:

Anonym sa...

Här kommer en komplimang till.
Du är jättebäst, skriver sååååå
bra. Ja, hela Du är jättebäst.