måndag 19 januari 2015

MYSHELG DELUXE

Var hälsade små människovarelser!
Som rubriken lyder har jag just haft en myshelg- deluxe.

Den började på Tappen med Ebba, hennes syster och hennes mamma. Vi köpte över ett kilo smågodis och det var med hjälp av just godiset, sällskapet och Hobbit en oväntad resa som gjorde min fredagskväll till en av de mysigaste fredagskvällarna på länge. Jag och Ebba gick och la oss efter filmen i hennes halvstora säng och fnissade om livet inlindade i varsitt täcke.
Morgonen därpå startades med en ordentlig frukost samt morgonmys framför TV:n. Men allt varar inte för evigt och en stund senare stod Ebba i duschen och jag satt i en bil på väg till Klåva där mitt och mammas uppdrag var att hitta fina blommor till Ludvigs mamma som fyllde år i lördags och jag var bjuden dit på en liten födelsedagsmiddag. Det var även Ludvigs morfar och hans kvinna så middagens samtalsämnen utspelade sig ofta tillbaka i tiden.
Kvällen smög sig långsamt på och jag började bli trött i med fnissandet natten innan så jag stannade kvar hos Ludvig. Och sov.
Morgonen därpå, alltså söndag, kom Ludvigs mamma in och väckte oss. Eller ja... Det är vad hon tror. Hon väckte mej och jag väckte Ludvig genom att nypa hans arm under täcket. Hehe. Sen åt vi frukost, fika och lunch inom loppet av typ fyra timmar.

När klockan slog 18.00 var jag och Ludvig utomhus precis vid gatan där pappa bor. 18.03 stod vi i hallen och möttes av en jätteglad pappa och Vilma samt matos. Vi åt, kollade på handboll och åt lite glass tillsammans innan det bar av hem till mamma igen. På vägen kikade vi in hos min fd hyttkompis Annanas för att se hur hon bodde. Det var mysigt. Sen kom vi till mej, snackade en stund och somnade.

Och vaknade imorse av ett larm som sa åt mej att duscha klockan nio. Jag lyssnade inte utan snoozade i en timma. Under den timman var jag halvvaken och halvsovande inbäddad i min gosiga pojkväns armar. Det var så jäkla perfekt då. Men duschen kallade så jag tog mej en dusch, väckte sedan Ludvig som hade somnat om med Simson istället och ner gick vi för att göra brunch. Pannkakor med grädde och sylt framför en film.
Rasmus kom också en lite stund och åt några pannkakor.

Sen var min helg slut för så började skolan igen. Men efter en sån här fantastisk helg hänger jag inte läpp, jag längtar till nästa!


Inga kommentarer: