måndag 24 november 2014

SÅ FANTASTISKT

(Skrivet 01.13, torsdag den 20 november)

Det hände just en helt fantastiskt sak! Som sagt så är jag ju sjuk så jag låg och kollade på pitch perfect lite såhär på kvällskvisten i en mörk hytt med hörlurar & djungelvrål. Plötsligt petar något mej på axeln och jag blir såklart skiträdd men när det visade sig att det var en exalterad Ludvig så kändes det helt ok.
"Kom Moa det är massa delfiner vid backen! Delfiner i mareld! Skynda dej!"
Jag har på något vänster lyckats att missa delfinerna varenda gång dom har velat visa sig (backis, sjukdom osv osv) så jag har sagt till de flesta människorna att komma till mej när delfinerna är på humör. Snabbt som attan lägger jag ifrån mej datorn, tar på mej skor och flytväst och
springer med Ludvig upp. Där uppe möts jag av ett kolsvart mörker, kall kyla och en stjärnklar natthimmel. Ludvig (som har ögonen inställda på mörkerseende) tar tag i min hand och guidar mej mellan tampar fram till lejdaren som leder upp till backen. När jag snubblat mej fram till längst fram på båten är det precis som att delfinerna hade väntat på mej för dom åkte kors och tvärs och hoppade huller om buller, allt upplyst av mareld (mareld är plankton (tror jag), det ser precis ut som att någon har spillt en massa glitter i havet som glittrar så fort man är när det). Man såg bara glitterspår av delfinerna simmandes precis vid vattenytan. Tittade man istället upp möttes man som sagt av en natthimmel full av stjärnor. Man kan enkelt säga såhär, himmelen glittrade, vattnet glittrade och mina ögon glittrade.
Visst låter det helt fantastiskt? Gissa vad, DET VAR HELT FANTASTISKT

Inga kommentarer: