fredag 8 mars 2013

INTERNATIONAL KVINNODAG (med brittisk accent)

Idag är det internationella kvinnodagen! Grattis till alla som någonsin fött ett barn, använt en binda eller tröstätit choklad/godis!
Denna dag/kväll/natt har och ska jag tillbringa i skolan/danssalen/Matildas place, myyyys.

Vi diskutera detta vid matbordet förut (Jag, Matilda, Ebba, Malin, Sofi, Sofia, Wilma, Emma & Jossan), alltså kvinnodagen. Tillsammans kom vi fram till att det var en dålig dag att vara kvinnodagen på i med att ingen av oss var kvinnliga.
SÄGER BARA DETTA EN GÅNG för jag VERKLIGEN HATAR ordet mens (måste krypa upp i fosterställning bakom Matildas soffa och hyperventelera i några minuter pga att jag skrev&tänkte på de absolut hemskaste ordet ever). I alla fall, istället för att säga ordetsomintevillskrivaigen så kallar jag det min kvinnlighet.
Så, de jag vill komma till är att varken jag eller mina små väninnor var kvinnliga på the international kvinnodag, alltså är de lite bajs. För ifall vi hade varit riktiga kvinnor så hade vi nog proppat i oss choklad istället för att bara om vår kvinnlighet. Haha!

Men för alla er andra kvinnor där ute vill jag att ni ska ta detta som en möjlighet med kvinnodagen! Slå näven i bordet och kör med din man/pojkvän/sambo/pappa/BROR, "GÖR MEJ EN MACKA MAN!"

GOOOO WOMEN



Inga kommentarer: