söndag 7 juli 2013

EN HELT UNDERBAR SOMMARDAG

Godkväll du där!
Hoppas att du kikade in för att se hur min dag har varit, i såna fall är idag din lyckodag!

Min morgon:
Min dag startade med att mamma kom in i mitt rum och säger att det är nu frukost. Jag säger att jag kommer strax, vilket jag gör när jag har vaknat klart (Helgstandad). Efter frukosten hjälpte jag mamma lite med tvätten, mest för att jag var sällskapssjuk. Nu kommer det roliga! Ebba vaknade och smsade och en stund senare hade jag från min rosa morgonrock hoppat in i mina supersnabba träningskläder. Mamma sa att jag såg supersportig ut. 

Min förmiddag:
Jag tog mej till Ebba på 13 minuter (istället för 17 som det brukar ta). Vi gick och gick och pratade och gick och vips så hade vi gått runt hela Hälsö. Vi gick snabbt till Ebba och drack vatten samt hämtade Ebbas badkläder. Efter det gick vi något lugnare till mej för att hämta mackor och mina badkläder för att sedan gå till stegen <(badplats). Vi hade precis bytt om och skulle doppa våra kroppar i havet likt människan doppar sina fingrar i chokladsmet när man bakar. Då blev det kallt så vi nöjde oss med en picknick med stark saft och prickigkorvmackor. Och lite stekning i solen.  

Min eftermiddag: (dock före min middag)
Jag kom hem och tog en härlig dusch. För man bli varm av att powerwalka i typ stekande sol och 100 grader. Efter min dusch blev jag återigen sällskapssjuk och höll mammut sällskap när hon fixade middag. Jag hade just börjat skära upp sallad när jag hör en bil på utsidan... 

Min kväll:
Claes kom med båten jag tjatat om sen i midsomras! Ellar ja.. Jag har faktiskt bett snällt och erbjudit mej att hjälpa till med massor om han fixade den åt mej. Så min kväll har jag spenderat med småmögliga säten och Vin. Vin är inte vin som i alkohol utan ett rengöringsmedel. Sedan så åt vi massa god mat ute för en gång skull! Efter det grävde jag och mamma ner oss i soffan med ostbågar och filmen som gick på 4an, rätt bra faktiskt. 

Sammanfattning:
M I N  D A G  H A R  V A R I T  B Ä S T! 
Nu går jag och lägger mej för att ladda upp mina ben som gått 1 mil, 1 kilometer och 660 meter. 
GODHATT

Inga kommentarer: