måndag 29 juli 2013

MOA vs GETING

Igår var det krig! Det slutade blodigt och bara en klarade sig ur striden levande.. Men vi tar det från början!

Färden mellan Hunnebo och Gluppö (där vi ligger nu) tog runt tre timmar så av rent trissdess tog jag och Ramsus varsin Cola. Som om det inte var nog frustrerande med att det stod "dela en coke med en kompis" (jag känner mej helt forever alone) så kom det en liten jävla geting och kröp in i den. Jag tänkte inte så mycket mer på det för vi skulle lägga till osv. 
Rasmus skulle sedan få ut getingen som simmade runt i det som egentligen skulle simma runt i min mage, han hälde ut colan och fyllde bruken med vaatten för att sedan hälla ut de också. Getingen (vi döper han till Stiv) blev antagligen yr av allt skakande så han flög iväg. 

TIO MINUTER SENARE 

Stiv är tillbaka. Han kastar sig mot den tomma cola burken och nu är fajten igång på riktigt! Jag häller ut honom och schasar iväg han. 

TIO MINUTER SENARE

Gissa who was back? STIV! Han ger sig inte i första taget märker jag. När jag schasat bort honom för andra gången sköljer jag ut cola burken och ställer den uppochner på. Tänkte liksom att jag överlistat honom..

TIO MINUTER SENARE

.. Men nej då. Han är tillbaka. Stiv kryper runt hela burkens botten (som nu är toppen). Han måste ha blivit otroligt förvirrad då hålet plötsligt var borta! HA! KÄNN PÅ DEN!!! Tänkte jag då. Men ack, Stiv hittar öppningen och på något vänster tar han sig in i burken, igen.

TIO MINUTER SENARE

Jag tänker ju inte låta en geting vinna över min intelligens så jag stängde igen hela båten. 
Ä.G.D

Som ni kanske vid det här laget har märkt så dog ingen och ingen blev skadad, jag bara skrev så för att locka er till att läsa hela storyn.. Som inte ens var hela, Stiv kom runt 15 gånger innan jag stängde båten. MEN JAG VANN OCH DET ÄR DET SOM RÄKNAS, MOAHAHA


Inga kommentarer: