måndag 29 juli 2013

BESTÄLLNINGAR

Stackars lilla Matilda drog ut en tand i dag och bad mej skriva något snällt om henne på min blogg för att hon hade så ont, så jag tänker nu skriva på hokomakajobilo språket:

Stekf Matilda, hu lö jevt y groy y kloomp. Groump hu dervt swert!
Översättning:
Kära Matilda, du är snäll och fin och söt. Hoppas du mår bättre!

Jag tänkte även skriva en dikt i Matildas ära.

Matilda min vän, tänk att du lever än
Och i många år till hoppas jag, utan massor av äckliga utslag
En pojkvän har du inte fått ännu, kossorna i hagen säger mu
(Han kommer snart! Du vet vem jag syftar på... ;) )
SLUT

Ebba ville också att jag skulle skriva att hon var cool (ko-l)

Ludvig tyckte att jag skulle döpa getingen som jag fajtades mot i inlägget under till Stickan. Det är lätt att vara efterklok.. Klart att Stiv skulle hetat Stickan!

Mamma ville även att jag skulle skriva att hon lagar världens bästa mat. Jag håller med henne till 102%!


Såhär gött här vi det, feel free to feel avundsjuka. (Känns inte lika illa med att dricka "dela en coke med en kompis", jag har sex 40+ polare och tre 13- polare)

Inga kommentarer: