fredag 2 augusti 2013

ANGÅENDE NOVELLEN

Jag blev otroligt chokad över att jag fick fyra kommentarer på novellen jag la upp hör ett tag sen, TACK FINA MÄNNISKOR!
Angående den så vill jag förklara lite runt om den. För att öva på nationellaproven som kommer nu i nian så hade vi "mininationlla" i åttan. Vi fick tre letioner på oss (ca tre timmar) på att skriva en novell med titeln "olycklig kärlek", "kärlek vid första ögonkastet" eller "i lust och fägring stor". Jag valde (för den efterblivna) "Kärlek vid fösta ögonkastet". 

Jag gillar att skriva och det har jag gjort sen mellanstadiet, fråga Natasha!
Så för mej var denna uppgift rätt enkel och mycket rolig. 

Jag vet inte om ni tänkte på det, men jag nämnde varken ålder, utseende eller kön på i alla fall en av personerna.. Jag nämner inte heller när han dog, hur gammal han var och hur längesen det var efter dem hade träffats. Detta gör jag för att jag gillar när man själv får bestämma en del av saga. Och jag vet att det är minst 10 personer som läst den och jag vet däför att det finns minst tio olika versioner på den vilket gör att den lever vidare, att den blir mer personligare när man själv är med och skapar den, när man bygger upp bilderna i sitt huvud. 
Sen gillar jag slut som får en att tänka efter. Vem skulle liksom ana att den skulle sluta så olyckligt? 
Att han dog får en att minnas novellen, vilket jag också strävar efter. För visst har man läst massor som man inte minns? Som sagt vill jag att novellen ska leva vidare vilket den gör ifall den får ett kraftigt slut. 

Hade jag inte fått såna positiva reaktioner från både min lärare och min mamma hade jag aldrig vågat att lägga upp den, så tack så mycket för allt snällt människor har sagt om den! Ni är guld värda! 

Och massa vuxenpoäng till mej för att jag lyckades skriva ett sådant vuxet inlägg med ett ortoligt vuxet ordval såhär runt ett på natten, applåder till mej.
Sen tänkte jag även att jag kanske skulle komma med lite mer noveller och sånt, vad hade ni tyckt om det? Kommenter gärna om ni känner för att göra det :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Sluta inte att skriva. Det man är så bra på skall man fortsätta med.