måndag 26 augusti 2013

GRODSTIV

Okej nu kör vi en lek! Den går ut på att ni ska gissa vad jag gör. Så, vad tror ni att jag gör nu?
Rätt! Jag målar mina naglar. Men den var enkel, låt mej fråga såhär istället, vad tror ni att jag nyss gjorde? Ingen i hela världen skulle kunna gissa det! Så nu tänkte jag berätta genom att uttrycka mej i text och bilder.

Min mamma bad mej att gå ut och ställa in cyklarna i vårt garage och snäll som jag är gjorde jag det. Väl ute ser jag något yttepyttelitet som hoppade. Min första tanke var en liten mus... Min andra tanke (som är lite mer trovärdig i med att den hoppade) var en gräshoppa. Vilket också var fel. Det var en bebisgroda! Jag döper han till Stiv. I med att jag är så mycket större än Stiv så blev han lite rädd och skuttade iväg. Stiv skuttade rakt in i vår soptunna och det lät ungefär såhär: "DING". Jag kunde inte hålla mej för skratt.. Stackars lilla Stiv <3

Såhär såg det ut:

Såhär tror jag att det såg ut:


Inga kommentarer: