tisdag 13 augusti 2013

STÄDERSKAN MOA

I morse när jag gjort min dagliga ritual (gått upp halv tio för att se på desperate housewives klockan 09.55 och ätit två lingongrova med smör, skina och rödbetssallad på) så bestämde jag mej för att ta tag i dagen. Jag tog rödafaran och for fort som vinden (dock var det motvind) till mammas hus.
Mitt rum, som det flesta vet, är ALLTID stökigt. Så för att göra mamma glad städade jag mitt rum. OMG
Efter några väldigt långsamma timmar (två) var jag klar! Mitt rum har inte städats sen min konfirmation tror jag... Men jag kunde bara inte sluta städa, det gick inte. Så jag fortsatte att städa. Runt i huset for jag med dammsugaren i högsta hugg!
När jag var nöjd med min insats tog jag rödafaran tillbax till papput igen. Gissa vad jag möts av där?
Ett till stökigt rum! Jag har inget annat val än att städa det också. När detta var gjort vad klockan strax efter fyra och jag hade helt glömt bort att äta, men när jag tänkte på det skrek min mage på mej. Haha.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har Moa varit riktigt duktig, kanske det väntar någon belöning. Du kanske redan fått belöningar så då var det helt ok. att göra detta. Eller hur?

Anonym sa...

Ibland kan du överraska mycket bra lilla Moa ///Pappa