torsdag 10 oktober 2013

GYMNASIEMÄSSAN

Godkväll mina kära vänner! 
Tar en paus från mitt pluggande för att uppdatera er om min torsdag, snacka om generöst!

Jag kom till skolan som vanligt i morse, hade slöjd första lektionen men jag tror att vi snackade mer gymnasium än att jobba. Stackars lilla Ingalill..
Efter detta bar det av till spanskan där vi hann ta ner stolarna innan vi fick gå till bussen som tog oss in till gymnasiemässan. ASSÅ FATTA ATT JAG ÄR TILLRÄCKLIGT STOR FÖR ATT VÄLJA GYMNASIUM
Kikade runt på Göteborgs alla gymnasieskolor tillsammans med min bästa vän och novio (slå upp det om du är nyfiken). Det var riktigt kul och få en insyn på allt som händer!
Vi kom tillexempel till ett gymnasium där en kille skulle förklara sin skola när han plötsligt säger "ni gör mej så nervös" till mej och Ebba, han var söt. Sen kom vi till ett annat där hans ena argument var "Det går ca 20 tjejer på skolan så det finns massa killar att välja på". Haha! Träffade även freddefisk där både innan och efter mässan så jag och Ebba tog följe med honom en bit, mysigt var det! Kul när man kan ses bara en stund också.

Dock har jag bestämt mej redan innan vart jag vill gå, natur på Öckerös gymnasium Gunilla. Och det är jag fortfarande säker på att jag ska välja som förstaval. Men nu börjar jag tvivla lite på mej själv, vad gör jag om jag inte kommer in? Vad ska jag välja som andra/tredje val?
Får sova på detta och fortsätta plugga, nu kör vi!





Inga kommentarer: