lördag 5 oktober 2013

KANELBULLENSDAG

Idag (igår ifall man går efter dygnet tjugofyras timmar, idag ifall man inte har somnat än) är en stor dag!
Men jag tar det från början, med en start på 12.25 då vår svenskalektion började. Vår ordinarie lärare var inte i skolan så vi fick en vikare vi ofta får. När hon kommer i korridoren frågar jag om vi inte kan sluta lite tidigare då vi skulle vilja hinna köpa en kanellbulle innan idrotten (ironiskt). Svaret blev nåt i stil med "vi tar det i klassrummet". 
På tavlan hade hon skrivit vad vi skulle göra under lektionen och längst ner under punkt fyra stod det:
"Om ni jobbar på bra med erat arbete kan ni få ett positivt svar angående kanelbullens dag :)". 
Och så sa hon: -"Tyvärr kunde jag inte baka kanelbullar idag men jag köpte vindruvor som jag kommer runt med sen". Ska tillägga att hon är runt 70 år, och riktigt mysig! Vi fick sluta fem minuter tidigare.

Vi hoppar raskt över till idrotten då vi var på bibloteket för att hitta fakta om en muskel vi tilldelats för att skriva en uppsats om. (Tack för kanelbullen Sofia <3) En av arbetarna kommer fram till mej och frågar:
-"Är det inte du som praktisera här?"
(En smått generad) Moa svarar:
-"Jo..." (Jag var där i typ två timmar under min praktik)
-"Du får nästan komma med fler böcker till bordet för dom tog slut superfort!"
(En mycket mer generad Moa) svarar:
-"Jaaa.... Haha."
Förklaring: Under min praktikvecka var jag på bibloteket i ca två timmar och fick då välja ut mina favoriter till böcker, filmer och skivor. SÅ KUL

Nu är vi inne på eftermiddagen/kvällen jag spenderade med... Gissa vem?
Min pojkvän. OMG. Vet inte riktigt vad vi gjort, bara myst typ. Dock hittade vi gamla kärlekslappar han skrev till mej när jag gick i fyra, alltså för fem år sedan! Haha, så himla gulligt.
Om någon nu inte gissat rätt så är jag och Ludvig tillsammans igen, för fjärde gången. Haha! På tisdag har vi varit tillsammans i 1 månad för detta gången, runt 16 månader om man räknar allt som allt. Lite kul.

Imon ska jag umgås med Malin och Matilda, vet inte riktigt hur det blir.. Jag kanske ska hjälpa Malin att städa, tror att vi ska vara hos Matilda men innan fika på Mums. Haha, snurrigt är det i alla fall, men det ska bli mysigt! 

Godnatt alla fina och grattis alla kanelbullar!! Nu ska jag läsa!

Inga kommentarer: