söndag 20 oktober 2013

STAY STRONG

Jag orkar inte med mänskilheten just nu. Jag mår jättebra men många runt om mej bara faller rätt ner, en efter en. Det känns inte bra, det skär i hjärtat varje gång något sådant händer. Men det värtsa är när dem ska ta sig upp på benen igen och använder sig av alkohol och tobak, hur dumt är inte det?
Jag kan lova och vara 1000% säker på att smärtan man känner när något stort har hänt inte dämpas av sån skit. Det låter klyschigt men det är sant att tiden läker alla sår!
Och jag vet det, jag har precis som många andra skilda föräldrar, blivit dumpad av både vänner och pojkvän, varit med om dödsfalll osv, men kolla på mej, jag är lyckligare än lyckligast utan någon som helst alkohol inblandad.

Jag vill så hemskt gärna att alla andra som har ont kan uppleva samma lycka som jag. Men det gäller att bestämma sig, att at sig i kragen och se det bästa. 
Jag har tillexempel fått två superfina bonusföräldrar och släkter, en ny superfin pojkvän och VÄRLDENS ABSOLUT BÄSTA BÄSTAVÄN SAMT VÄNNER. 
Jag citerar en av dem vackraste och klokaste kvinnorna som någonsin funnits, "... And sometimes good things fall apart som better things can fall together" - Marilyn Monroe

Stiv säger STAY STRONG och han har helt rätt.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivit Moa lilla dotter. man blir stolt!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Bra skrivit Moa lilla dotter. man blir stolt!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Så kloka ord, önskar att alla hade en sådan vän som du! ❤

Anonym sa...

Du är den klokaste tonåringen som finns.
Fortsätt att vara så himla jättebra med så sunda värderingar om livet.