onsdag 22 januari 2014

EMMA-DAG

Jag måste börja med att tacka Karin som också sett mitt "nya" hår, tack Karin!

Sen så har det hänt en del roliga grejer idag som jag tänkte dra. En riktig Emma-dag har det varit.
-Det hela började hemma hos Emma i morse (jag och Emma tar alltid följe till skolan för att Emmas hus ligger på vägen till vår skola). När jag hade knackat på och blivit insläppt kommer Emmas syster som nyss fyllt fyra år med en liten pärlplattsblomma som hon ger till mej som en liten present. Det absolut sötaste som hänt mej på väldigt länge!
På den korta sträckan jag och Emma har från hennes hus till skolan får jag en till paket, denna gång från Emma, ett tuggummipaket och ett lippsyl. Emma är nästan lika söt som sin lillasyster.

-På musiken fick vår lärare oss att dansa till The Ketchup Song och Macarena. Det såg väldigt roligt ut!

-I bamba (mitt framför allt folk) skulle jag gå till vårt bord då jag möter Emma som skulle hämta vatten. För att göra vägen till vattnet lite roligare känner hon för att låtsas kasta vatten (som var slut, trodde hon) på mej. Plötsligt har jag vatten i hela ansiktet och mitt smink rinner ner för vänstra kinden. Detta hände mitt framför näsan på hela bamba och jag kunde inte sluta skratta! Himla tur att jag inte är en person som skäms för sånt.

-Jag har även blivit både tatuerad och en tatuerare idag tack vare tuggummipaketet jag fick av Emma i försenad julklapp. Jag fick en kanin som skriver på min arm och sen fick Ludvig en kanin som lyfter tyngder på hans arm. 


-Skoltidningen blev klar idag och trycks imon! 

-Efter skolan & handlandet på Ica med mamma & maten åkte jag till Ebba och pluggade (drack te, pratade och kollade på youtubeklipp).
Mycket lyckat må jag säga! 

Inga kommentarer: