torsdag 9 januari 2014

GRATTIS MAMMUT

Idag är det ingen vanlig dag för det är mammas födelsedag, hurra hurra hurra!
Jag ställde klockan extra tidigt för att gå upp och gå ner, hälla upp ett glas mjölk, ta fram två hjärtformade pepparkakor och tände ett fint litet ljus. Sedan balanserade jag upp för trappan med tallriken med pepparkakorna och ljuset i ena handen och mjölkglaset i andra. (Svar ja, jag höll på att ramla). Fortfarande nyvaken gick jag in för att väcka en TUNGT sovande lillebror, tillslut vandrade han efter mej in till mamma med hennes "frukost" och ett paket. Dock var det jag som fick ta ton och det var bara jag som sjöng.. Claes vaknade av min sång (finns det ett bättre sätt att vakna på?) och joinade mitt i sjungeriet.
Mamma fick te av mej och Rasmus för ovanlighetensskull och det testade vi nu på kvällen och det smakade så gott! Så det har jag gjort bra ;)
Vi har även hunnit med att äta sushi och tårta. Jag tycker att mammas födelsedag varit mycket mysig bortsett från allt plugg.

Så grattis till världens bästa mamma, loveu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Love you too! ❤