lördag 11 januari 2014

KONSTEN ATT HA IDROTT MED 9C

Att hålla en idrottslekton med klass 9c är inte det enklaste ska jag säga er och detta beror på två saker.
1, vi ligger inte på elitnivå när det gäller kondition eller styrka eller nåt sånt.
2, vi är alldeles för flummiga ibland.
Det som hände igår har med skäl nummer 2 att göra.

Vi gjorde en lek som gick ut på att alla delade in sig två och två. Jag och Emma bildade ett par. Sedan ska alla par utan ett par ta en matta (ca två meter lång, en meter hög och fem centimeter tjock). Det paret som inte hämtade en matta ska däremot hämta en boll och försöka träffa oss par som springer runt med mattor. Om ett par med en matta blir träffad av bollen får de ge ifrån sig sin matta till de som träffade paret med mattan så är det deras tur att försöka träffa par med mattor med bollen.

I början var Emma extremt rädd för bollen så så fort bollen kom i närheten släppte hon mattan och sprang iväg. Kvar stod jag med en stor tung matta. Antingen blev jag eller Emma träffade av bollen så vi fick ge ifrån oss mattan.
Nu var det vår tur att kasta bollen på folk, moahaha! Dock slutade detta inte så bra som vi tänkte. Så fort vi passade varandra och stod nära killarna sprang dom emot antingen mej eller Emma, formade mattan som en både för att sedan låsa in oss i mattan. Man kände sig som en korv.
En annan gång blev jag inlåst intill en vägg med två killar på varsin sida av mattan på utsidan och lilla jag stod orörlig intill väggen i mitten på insidan mattan.

Om man tänker sig att hela klassen springer runt med mattor blir i alla fall jag lite skrattig, tänk den bilden asså, haha. Jag kan säga såhär, är man där själv och springer runt med mattor kan man inte sluta skratta. Detta ledde till att jag och Emma ramlade flera gånger pga att vi skrattade så mycket att vi inte såg vår matta. Jag ramlade även när Emma passade mej bollen, bara sådär liksom för att jag var så himla skrattig.

Bra Kattis, det blev en riktigt lyckad idrottslektion med mycket träningsvärk idag (dock var det för styrkan vi körde efteråt då jag sträckte mej)

Inga kommentarer: