tisdag 8 juli 2014

20 SAKER OM MOA (alltså mej själv)

Hur gammal är du? 
16 år.

När vaknade du idag? 
Strax innan 10, precis lagom till frukosten!

Vad åt du till frukost? 
Drack en kopp te och åt en macka med smör, ägg, kaviar och saltgurka. BÄSTA

Nämn tre saker man kanske inte vet om just dig: 
1, Jag är väldigt fascinerad av gamla saker, älskar historia och museer.
2, Jag får ont i hjärtat när jag ser folk döda små insekter, typ myror. 
3,  jag  har alltid supermånga internetflikar uppe. Just nu har jag 22 stycken... Ebba skulle spåra ur om hon skulle se detta...

Vad gällande ditt utseende är du mest och minst nöjd över?
Jag känner mer och mer att jag blir nöjdare över mitt utseende och i med att det inte är något jag kan ändra på lägger jag inte ner särskilt mycket tid på att tänka på vad jag är minst nöjd över. Hade kanske önskat att min vänsrta sida av ansiktet kulle vara lite mer symmetrisk med den högra sidan, haha. Annars är jag nöjd. 

Vad har du gjort idag? 
Insjuknat mer i tigerdöden som jag lider av (snuva, hosta, mens, ont i halsen, febrig osv), hjälpt mamma mer småsaker samt hållit henne sällskap, fixat bloggen, bloggat, kollat på hela serien "Hoppas farfar dör" och ätit typ.

Vilken film såg du senast? 
Jag såg "Laxfiske i Jamen" igår och "Middleton" i förrgår, mysiga filmer! 

Är du besatt av någonting? 
Kollar jag på en serie för tillfället är det den. Nej men mina vänner, mysiga kvällar och min kamera typ.  

Beskriv en perfekt dag: 
När jag vaknar och inte har några förväntningar på någonting så blir dagen bara helt perfekt. Det kan vara med Ebba, familjen, Ludvig, mina vänner, vad/vem som helst typ. Tjejkvällar ligger väldigt högt upp på perfekta-dagen-listan.

Beskriv platsen du befinner dig på just nu: 
Jag sitter i soffan i vårt vardagsrum riktad mot kaminen med mobilen på ena sidan och ipaden och min kamera på andra sidan.

Vad lyssnar du på just nu? 
Mamma och Claes som konverserar med våra grannar i köket som befinner sig bakom mej. Dom snackar båtar. Innan lyssnade jag på en spellista på spotify som heter Power Ballads.

Hur går du helst klädd? 
 Hemma- myskläder
Ute- vackra klänningar eller kjolar

Är du morgon eller kvällsmänniska? 
Beror på vad som ska inträffa kvällen/morgonen

Vilket är ditt bästa ämne i skolan? 
Jag har lätt för det mesta (jag är djupt tacksam för det) men jag skulle säga svenska.

Vad köpte du senast? 
En kjol och fyra toppar- lycka 

Vad har du i dina fickor? 
Eventuellt en mobil. Bär dock alltid runt på en väska där jag har allt man kan tänkas behöva (fråga mina vänner haha)

Vilken är din favoritaffär? 
Jag shoppar mest hos h&m och gina tricot  men klädaffärer är inte det roligaste att gå i, inredningsaffärer! Åh!

Vilka smeknamn har du haft? 
Mamma kallar mej för fialotta, lottapotta, mitt lilla troll och såna mammasaker. Min vänner säger oftast mos, mosgos, potatismos, mogo, kärt barn har många namn.

Vilka är dina största svagheter? 
Jag har svårt för att säga till någon ifall jag vet att den gör fel

Jag är dessutom grym på att baka bullar!

Inga kommentarer: