onsdag 9 juli 2014

FÅ-FÄRRE-?

Idag ska jag samla alla de få krafter jag äger för tillfället för att åka med mamma in till stan. Jag åker nämligen på båtsemester om några dagar och får tandställning när jag kommer hem (OMG). Dock har det inträffat ett mirakel. Min glugg som jag haft i typ tre år börjar fyllas med en tand som inte skulle komma ner om jag inte drog ut två andra (enligt tandläkaren som hade fel) så det är viktigt att jag åker dit och säger det innan dom ska dra ut mina små stackars oskyldiga tänder. Sen ska vi till diskdoktorn och Lindex också, jag köpte en sån underbar tröja där häromdagen så jag måste ha en till!

Jag kom att tänka på en sak när jag skrev "få" där uppe. Vet ni  hur man komparerar adjektivet få?
Få-färre-.....? Färst!
Detta sa min svenskalärare till oss den sista lektionen vi hade henne och jag blev helt paff men det stämmer. Fräck ändå att det bara har försvunnit, haha.


Inga kommentarer: