söndag 3 augusti 2014

LEDIG DAG, SLÄKTKALAS OCH SÄLBAD

Idag är en sån dag då alla jag umgås med regelbundet har annat för sig och (inget illa menat) jag har längtat efter denna dag för jag har inte varit själv en hel dag på sommarlovet (båtsemestern räknas inte). Dock känner jag nu, efter fem timmar, att det börjar bli lite tråkigt. Haha. Just nu sitter jag i alla fall i solen för att försöka bevara min fina bruna färg! Senare ska jag nog fixa bilder, städa rummet, eventuellt äta glass med pappa (han vill i och för sig bada men jag kan nog övertala honom) och kolla på 90210. Rätt chill.

Om vi ska utvärdera kalaset i fredags tror jag att det gick bra. Jag hade det väldigt trevligt och jag tror att jag blev godkänd, hoppas det i alla fall. Vi åt och fikade och dom andra spelade gitarr och sjöng enda in sent på kvällen, mycket mysigt.

Igår var jag med Ebba. Vi solade och badade hela dagen typ för det var verkligen supervarmt. Efter ändrade planer lite fram och tillbaka hamnade vi i min soffa med Orange is the new black och smält choklad. Efter det cyklade vi hem till Ebba för att äta middag och det är nu det roliga börjar. I med att det varit så varmt hela dagen bestämde vi oss för att ta ett kvällsdopp i tjolmen runt tio på kvällen. När vi bytt om och sprungit dit i våra handdukar ser vi en säl ungefär femton meter bort kanske. Jag är inte jätteförtjust i undervattensdjur men vi bestämmer oss för att bada i alla fall, YOLO liksom. Så Ebba går i i det mörka vatten och jag lovar att komma efter. Dock kom jag att tänka på sälen och undrade vart den tog vägen. Då kom Ebba på att hajar äter sälar och att det har varit väldigt mycket konstiga djur på västkusten den senaste tiden (valar, delfiner och HAJAR). Vips så var Ebba uppe ur vattnet igen. Men såklart så skulle det vara orättvist om det bara var Ebba som skulle bada så vi fixa ihop en story som fick oss att våga gå i vattnet några sekunder tillsammans.
- Alltså hade sälen hittat sin sälkompis och tillsammans hade dem simmat ut genom tunneln under Öckerö-Hälsö bron för att leta efter hajen som jagade dem och säga att han inte fick äta sälar för då skulle  han få ont i magen.
 När vi kom tillbaka till Ebba gjorde vi det som förväntades av oss, alltså äta godis och kolla på ett ytterligare avsnitt av Orange is the new black.

När jag hade kommit hem och varvat ner, startat 90210 och låg och smsade med Ludvig hoppade det en gräshopp på mej. Resten kan ni fantisera själva för nu ska jag umgås med solen innan han också lämnar mej, puss!


Inga kommentarer: