torsdag 31 juli 2014

EN HEKTISK TID OCH EN TEKOPP

Jag hade tänkt skriva vad jag har gjort denna vecka då jag varit helt off men när jag satte mej för att fundera på vad jag faktiskt har gjort insåg jag att jag inte minns. Så jag tänkte göra en lite lista å saker jag minns från min båtsemester och tiden innan och efter.

Ludvig kom ju och hälsade på på lördagen förra veckan, eller förrförra, det beror på hur man räknar. Vi åt räkmacka med mamma och Claes och våra grannar vid stegen och jag badade premiärbadet!
- på kvällen när Ludvig hade åkt kom Ebba. Vi grillade då korv med samma sällskap som innan + Rasmus och co. Supermys!

Jag har varit i Hunnebo och träffat Julia, den kvällen kom pappa och hämtade mej där och när jag kom hem åkte jag till Ebba och var där typ halva natten.

Jag har fotat Stina i solnedgång.

Jag har läst typ 200 sidor i världens bästa bok samtidigt som jag solat (nästan samtidigt som jag badade också). Jag badade typ tretusen gånger under båtsemestern.

Jag badade även i åska med Ebba och Fredrik när jag kom hem. Efter det läskiga badet gick vi in och åt massa picknick.

Jag åt massa goda (vegetariska) röror hemma hos Ebba som hon hade varit så duktig och gjort, så gott! Dock hade jag just ätit ett ton lasagne hemma innan så jag såg gravid ut efteråt..... Hehe.

Igår var jag hos Ludvig, vi åt lunch, kollade på film och åkte till Björkö för att köpa glass, då var även hans bror med. Mycket trevligt! Sen åt vi igen och efter det skulle vi bada, men då var klockan halv tio så vi struntade i det.

Idag har jag varit på bio med mina älskade aka saknade flickor. Vi såg på walking on sunshine som är baserad på låtar från 80-talet (typ som mamma mia). Det var en film som passade oss för man blev superglad av den och det var såååå bra musik! (Och en sååååå så såååå snygg kille med, jag och Matilda tog oss genom filmen dreglande).

Imorgon ska jag på kalas hemma hos Ludvig för han har fyllt år och han bror fyller imorgon. Jag är spänd, nervös och exalterad. Och livrädd.

Jag träffade förresten en gammal lärare idag på Iems där jag var för att byta en kopp jag köpte när jag var i stan med Matilda och Wilma härom veckan. Hon tyckte att det var superkul att jag kom in på Gunilla, jag blev så glad då, hon är så mysig!

Här är min asfina tekopp! Jag tog denna bilden för den påminner mej om när jag fick en bild av Ebba där hon skrev "den är ju lika stor som mitt huvud!" utan att tänka på att hon hade koppen mycket längre fram än huvudet.. Haha, åh det var så kul

Inga kommentarer: