onsdag 24 september 2014

MOA MUSIK

Nu tänker jag vara lite generös mot er och dela med mej av min alldeles unika musiksmak! (not)
Gläds inte ni åt det så kan jag nöja mej med att jag gläds över att skriva för allt på tv är trist och jag vill varken plugga eller städa. Så här kommer lite frågor och svar angående låtar:

En låt jag lyssnar på just nu - Nu som i JUST NU Blame it on me med George Ezra
Min favoritlåt - Detta är bajssvårt. Måste nog säga Emmylou med First Aid Kit, fortfarande rysligt bra
En låt som gör mej glad - Aprilhimlen med Håkan Hellström gör mej på så bra humör!
En låt som påminner mej om någon - You're the insperation, Ludvig (L) gick runt och sjöng den hela seglingen för två år sen och tro de eller ej, de slutade med att hela Astrid finne sjöng med!
En åt som påminner mej om ett ställe - Pompeii med Bastille är Ebba & Grekland 2013 för mej
En låt som påminner mej om ett speciellt tillfälle - Här kommer en klyscha! When you say nothing at all tar mej tillbaka till en varm septemberdag förra året...
En låt jag kan hela texten till - Alla Nicke och Nilla låtar, mhm, coolheten stiger mot taket nu
En låt jag kan dansa till - De flesta. För tillfället är det Royals med Lorde med min dansgrupp
En låt av mitt favoritband - Radio Gaga med Queen
En låt som ingen tror att jag älskar - Jag är ganska förutsägbar när det kommer till musik med Amaranthine med Amaranthe kanske?
En låt som beskriver mej - Jag känner inte direkt igen mej i låtar tyvärr
En låt jag lyssnar på när jag är arg - Det som passar just då, ofta rock
En låt jag lyssnar på när jag är lycklig - Don't stop me now med Queen
En låt jag lyssnar på när jag är ledsen - Alla dom deppiga Håkanlåtarna, en typisk är Nu kan du få mig så lätt, men den är sååå braaaa
En låt jag vill ha på mitt bröllop - En låt som jag har en kopplad historia till med den jag ska gifta mej med, till exempel When you say nothing at all ifall jag skulle gifta mej med Ludvig
En låt jag vill ha på min begravning - If i could turn back time med Cher för då kan jag jävlas med alla nära och kära en sista gång för den sätter sig som klister på hjärnan och jag går alltid och sjunger på den... Hehe
En låt som får mej att skratta - Alla låtar jag och Ebba sjunger när vi är på DET humöret med stora bokstäver. Då är det kul och då skrattar man

Grejen är den att jag inte vill stoppa in min musiksmak i någon genre. Är jag tvungen att göra det heter genren "Låtar som jag tycker om och passar till rätt tillfälle oavsett vilken genre låten tidigare tilldelats". Namnet är perfekt.
Generellt lyssnar och tycker jag mest om: First Aid Kit, Håkan Hellström, Queen, Fun., Sam Smith (även innan han blev superkänd), Ed Sheeran, Icona Pop, NONONO och MS MR typ. Missar säkert massor!

Ps. Matilda är bäst ds.

Inga kommentarer: