tisdag 28 oktober 2014

SNART I CARTAGENA

Hej från en tjej med en stor pannbula och blåprickiga ben ute på Medelhavet! Vi är strax framme i Cartagena vilket innebär att vår x låna seglats börjar gå mot sitt slut och min dygnsrytm kan återställas till så vi människor är skapta för att leva. Sova på natten och vara vaken på dagen.

Jag börjar ÄNTLIGEN känna att detta kanske inte var en sån dum ide ändå för liksom, när ni sitter INNE i skolan vid en bänk med höstrusk på utsidan sitter jag UTE på en båt på Medelhavet i typ 25 grader med bikini och pluggar. Detta var ett exempel från gårdagen. 

En annan rolig sak är att jag känner att jag faktiskt har ganska bra koll på vissa saker sen innan tack vare att jag seglat på Astrid Finne och det känns jättekul. Det är faktiskt väldigt roligt att segla här ute egentligen, trotts konstant brist på sömn. Klimatet och miljön lägger ribban ganska högt. 

Jag var backis igår förresten, om jag inte har nämnt det tidigare. Det var jag och Sofia (från min hytt) som släppte loss i byssan så fort kockarna skulle ut för att göra annat. Vi fick lov att välja musik själva så vi valde min Moa-lista hemifrån så det kändes supermysigt när något var som vanligt i alla fall. Och på tal om vanligt, igår fick jag och Ebba chansen att sitta själva (helt otroligt) i solen med lite mentos, vasin bok och lite skvaller. Det var gårdagens höjdpunkt! 

Nu ska jag passa på att sova en liten stund, känner att det an vara bra att vara pigg ut ifall att vi får gå iland sen. 
PUSS OCH KRAM FRÅN MEDELHAVET

Inga kommentarer: