tisdag 28 oktober 2014

VAGINOR OCH EN DVÄRG


Det hände en väldigt rolig och otippad grej häromdagen i Cartagena. Detta utspelade sig i ett fruktstånd.

Jag, Ebba, Anna, Hanna & Matea var ute på stan. Vi hade skrivit av oss på middagen för att käka ute till och med. När vi satt vid vårt bort stod det en servetthållare med texten "oro verde" vilket direktöversatt blir öra grön och så var det ett litet grönt öra på den. Dock kom vi fram till att det inte alls såg ut som ett öra utan en vagina. Inget mer om det liksom, vi käkade på och så. Mitt i allt säger Hanna "om inte vi köper mango sen så tar jag livet av mej", vilket resulterade i att vi sket i mangon och Hannas begravning äger rum nästa fredag. Typ. Vi letade upp ett fruktstånd. Väl där nämnde någon servetthållaren och vi fick plötsligt lite fundersamma blickar på oss. Vi drog slutsatsen att det förmodligen hette något liknande på spanska (vilket vi senare fick reda på gjorde det). Då fick Matea plötsligt en idé om att ifall vi använde ordet någorlunda ofta skulle dom som gett oss blickar tro att det var ett vanligt ord i svenskan. Detta spårade ur ganska rejält och jag och Ebba blev så fnissiga att vi var tvungna att gå iväg och skratta (och inte dö av pinsamhet). När vi stod utanför och skrattade kom det en dvärg till och oss. Han bar på lite mat och önskade oss en god kväll. 

Alltså: Vår vän stod och försökte normalisera ordet vagina, vi smådog, gick iväg. Då kom det en dvärg som bar på mat och sa "Buenos tardes". 
Det låter som en dröm jag skulle kunna ha drömt. SJUKT    

Inga kommentarer: