söndag 30 november 2014

PÅVÄG MOT SAFI

Hej!
Nu är veckan i Gibraltar slut och vi sätter segel mot Safi, vilket också är sista stoppet innan hemresan.
OM TIO DAGAR KOMMER JAG TILLBAKA!

Veckan i Gibraltar har varit väldigt varierad. Det har gått magsjuka på båten, jag är fortfarande förkyld, min mens kom (jättesent) och jag började ta mina järntabletter med samma biverkningar som magsjuka. Alltså har inte mitt humör alltid varit på topp, det är synd, men jag har haft det jättemysigt här ändå. Själva huvudgatan i Gibraltar bestod av en liten smal gata inramad av mysiga små affärer. Dock var det ett litet äventyr att ta sig dit. Först skulle man krångla sig ut ur hamnen, sen gå till en tull (för Gunilla låg i Spanien) och korsa gränsen, efter det gå öven en landningsbana för flygplan och sen gå en bra bit till. Det var något utöver det vanliga.

Jag tänker att jag skriver om hamn och hamn för sig när jag kommer hem och har tid att lägga ner, här är man alltid upptagen. Under detta sjöben kommer vi att byta vakttider igen vilket betyder att jag har 8-12 vakten, den som är mest "normal". Efter fem dagar i Safi tar vi ett flyg till Oslo och sedan buss hem och beräknas vara på centralen runt fyra på natten till onsdag. Skolan börjar inte förrän på måndagen veckan efteråt så passa på att träffa mej!

Nu är det dax för mej att sova lite, puss!

Inga kommentarer: