söndag 30 november 2014

JULPYNT MITT I NATTEN

Nu, efter vakten, klockan tolv, gick jag ner för att borsta tänderna och gå och lägga mej. När jag kommer ut från toaletten möts jag av Olivia, Ella och glitter. "Vill du vara med och julpynta? Det är advent nu!" Eh. JA! Så i en och en halv timma har vi julpyntat stora mässen (där vi äter/pluggar/ser på film/chillar) med massa glitter och ljusslingor samtidigt som den ljuva julmusiken kysste våra hjärtan, värmde vår hud och smekte våra själar. Alltså, på riktigt, det var verkligen den känslan. Mamma skriver om hur människorna hemma börjar sätta upp stjärnor i fönstren men det blev inte riktigt förrän nu när det händer här.

Jag var så lyriskt över att vara en liten hemlighetsfull tomtenisse att jag smet iväg och väckte Ludvig med "vakna, kom! Kom kom kom". Jag såg faktiskt hur lycklig han blev när han kom till storamässen, även ifall det var mitt i natten. Ögonen glittrade likt glittret glittervolangerna i taket.

När vi var färdigpyntade stannade jag och Ludvig kvar och satt och myste för allt var så perfekt. Det var fantastiskt mysigt. Jag har en sån mysig julkänsla i min kropp just nu så jag kan nästan inte sluta att le.

Nu ska jag sova med lite julmusik i bakgrunden, ett varmt hjärta och ett leende på läpparna. Idag blev en bra dag.

Inga kommentarer: