tisdag 20 januari 2015

PÅ EN BUSS PÅ EN FÄRJA PÅ LITE HAV

Det är mycket till att jag ska lämna min fina ö. Egentligen, nä, inte direkt.
Jag är i alla fall, på lektionstid hihi, på väg till tandläkaren i Mölndal för idag är det tandställningsdax.
Rälsdax på undre tandraden närmare bestämt. 
I mina små öron har jag placerat favoriterna i bandet First aid kit för dom är yttepyttesmå och får faktiskt plats där. 

Jag vet inte om jag har nämt det eller ej men som jag läste i skolan förut "Nu skall du inte tro, att jag glömde [...], men jag mindes lite mindre bra." (Elin Wägner, Norrtullsligan) men imorgon ska jag åka skidor med alla andra elever från skolan som ville åka med, vi har nämligen idrottsdag imorgon och då var skidor över dagen ett alternativ som passade bra in på mej. Vi får se hur det går. 
Sist jag åkte skidor krockade jag och Ebba i samma träd. Först åkte jag och hamnade precis som om jag skulle krama det, med varsin skida runt stammen. Sen kommer Ebba och gör samma sak och jag hann inte flytta mej innan, det var lite kul. 

Inga kommentarer: