lördag 24 januari 2015

SPONTANBIO MED TVÅ AV TRE SKRUTTISAR

När jag och Wilma hade köpt fika till fikan här nedan kom vi tillbaka till vårat bord var på Malin och Ebba sa "Vi har bokat bio, vi ska gå på Jönssonligan!".
Sagt och gjort, efter en supermysiga fika och ett avsked av Wilma knallade jag, Ebba och Malin bort till filmstaden. (och ja vi gick en omväg så jag skulle kunna ta en bild och visa er rakt framför biografen)

Filmen var bra, inte alls som dom gamla, men rolig. Det roligaste var när dynamit-Harry skulle spränga ett toalettrör, satt och räknade ner och sen sa det plums. Skitkul. Bokstavligt talat. 

Efter filmen träffade vi Rasmus och hans lilla kompis som skulle på samma film fast efter oss. 
Jag och Ebba sa hejdå till Malin och minglade runt i stan efter det, sen var det Ebbas tur och åka och till sist kom min buss. Jag fullkomligt älskar att åka 290 själv när det är mörkt ute.

En lyckad spontandag, trotts att Matilda saknades 





Inga kommentarer: