torsdag 17 juli 2014

MITT DYGN MED MATILDA

Dygnet hos Matilda funkade fint! Vi hade en jättemysig kväll som inkluderade; fnissigt handlande på ica, god middag, smält choklad (som stelnade), jordgubbar och vindruvor i bergen, en nattpromenix med hennes två gigantiska hundar och början på en film. Sen blev vi för trötta och beslutade oss för att sova. Då var klockan strax innan två. När klockan var strax innan sju hoppade den ena gigantiska hunden Svante upp med halva kroppen på min sida sängen och skrämmer livet ur mej, han menade inget illa, han var bara supersocial med fel människa på fel tid på dygnet (i med att jag är smårädd för hundar och är inte direkt megatrevlig på morgonen, speciellt inte om man väcker mej genom att skrämmas).
Efter incidenten kunde Matilda lugnt somna om medan jag låg bredvid livrädd för att röra mej och väcka Svante igen. Det tog en timma för mej att somna efter det...
... Men när jag vaknade hade Matilda redan gjort frukost till mej och gått ut med hundarna, lyx! Sen har vi spenderat resten av dagen framför 90210 som faktiskt var helt okej. Dock hoppade jag in mitt i en säsongsavslutningen men men, jag får väl ge den en chans nu när jag bara har ett avsnitt Game of Thrones kvar...... (ledsen gubbe)

Imorgon ska jag åka till stan med Matilda och Wilma (ni märker att jag inte kan hålla mej bort från Matilda). Vi ska kolla efter lite kläder och snygga killar- jag ska kolla på byxor och Wilma och Matilda (som desperat letar pojkvän sen hon sett hur mysigt det kan vara i 90210) ska leta efter snygga pojkar. Lycka till tjejer! Och när man ändå är inne på ämnet snyggisar så kommer Ludvig hem från sitt elaka läger över dagen på lördag för att träffa mej, jaaaag lääääääängtar!!!




Inga kommentarer: