fredag 22 augusti 2014

DE FÖRSTA DAGARNA PÅ GYMNASIET

HEJ! Jag antar att ni är nyfikna på hur mina första dagar som gymnasieelev har varit men det får ni icke veta, MOAhaha!!! 
Skämt åsido, mina dagar har varit toppen, dock är jag så trött nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är ju så många nya människor och intryck och miljöer. 

I alla fall, den första dagen har nog varit den roligaste hittills, då gick man runt och hälsade på alla och småpratade lite med var och en. På hemvägen cyklade jag förbi två killar i min klass som skulle åt samma håll så vi tog följe. Senare när jag berättade detta för mina girls tyckte dom att jag var modig, YEAH.

Igår var alla ettor på Rosenhill och hade en slags idrottsdag. Vi sprang terräng, hoppade höjd och längdhopp, sprang 60 meter och kulstötning. Det var ganska kul faktiskt. Man blev indelade i grupper om ca 15 personer från alla olika linjer så man småpratade ju lite med dom också då. Efteråt, när vi kom hem, kom Ludvig och vi var så trötta att vi typ bara låg i min säng och småpratade lite vi med.

Idag började vi dagen med miniprov typ, så våra klassföreståndare skulle ha lite koll på hur vi låg till. Efter det hade vi rast, sen möte om vad som händer nästa vecka och sen bamba. Efter bamba tog vi oss till Långesand och gjorde lite klasslekar.

Det känns bra detta, det känns som att min klass kommer att bli super!  

Inga kommentarer: