söndag 24 augusti 2014

EN ANNORLUNDA LÖRDAG

Godkväll mina vänner! Eller snarare godnatt för jag ska snart sova. Imorgon och hela veckan ska min klass gå på en utbildning som heter Bascis Safety vilket innebär dagar från 08.30-17.00. Urk
Här åskar det massor nu, inte lite smått som det gjort som senaste veckorna utan nu är det PÅ RIKTIGT.

I alla fall, jag tänkte skriva om gårdagen som var allt annat än en vanlig lördag! Den började med att jag vaknade och gick upp (as usual) sen gjorde mej iordning och småsprang bort till Tilda (typ 50 meter). Vi, tillsammans med Matilda tog oss in till Twised feet för att gå på en prova-på-klass med Lyrical Jazz och det var superkul! Verkligen min grej! Dock ska jag inte börja förrän till våren om det blir något, i med att jag ska segla hela hösten. Efter klassen åkte Matilda och >Tilda till Liseberg så jag gick runt i stan själv i två timmar i väntan på rätt buss, OMG. Astråkigt. Men jag hittade en sån man lägger papper i (där man la läxan till fröknarna på lågstadiet) som var vit med spets som jag köpte.

När jag kom hem kom mamma strax efter och med sig hade hon en bil. Japp, ni läste rätt. Hon köpte en Ford Mustang från 1965, så coolt ändå. Hon har liksom enda sen jag var liten snackat om en sån och nu plötsligt stod en på vår parkering. Och den är fin! Den har till och med stått på museum. Då fanns det liksom inget annat än att åka med på en sväng! När vi kom utanför Claes systers hus stod hon på balkongen och vissla på oss, det var verkligen skitkul!


Inga kommentarer: