tisdag 12 augusti 2014

FREDAGEN DEN 8:DE OCH RUSSIN

Dagarna bara springer förbi, bokstavligt talat! Inte jag dock, jag ligger mest hemma, tanken på att springa får mej att sträcka mej efter chokladen och tänka att det var mitt träningspass för dagen. Nej men skämt o sido, jag har hunnit med skitmycket!

I fredags var det min sista jobbdag, det var faktiskt gött att återgå till mitt sommarlov. Det var även den 8:de så jag och Ludvig firade 11 månader med en pizza på Björkö, mysigt! Sen åkte vi båt hem och jag fick pappa för att jag flyttade hem till mamma igen och där tog Ebba över. Vi åkte till Ica för att köpa choklad och då hände det en roliga sak... Vi köpte två chokladkakor, en med nötter i och en med russin och mandel (min favorit). Konversationen lydde ungefär såhär:
E- Jag gillar inte denna egentligen, men den smakar Grekland så den är ganska go. Fast jag gillar inte russin och i med att jag vet att det är russin i så smakar även vindruvorna russin.
M- Vindruvor?
E- Ja, kolla här. Det är ju en vindruva här och den heter ju "FRUKT och mandel".
En gapskrattande Moa som ska betala- MEN HAHAHAAHAA Ebba russin är ju torkade vindruvor! HAHAHAHA åh.
E- Jaa....... Justde. Jag har aldrig tänkt på det. HAHAHAHAH
Vi vek oss dubbla och han i kassan skrattade åt oss. När vi betalat så berättade jag för honom (fortfarande gapskrattande) att Ebba är lika koko med gesten finger-runt-örat.


Inga kommentarer: