måndag 18 augusti 2014

T/S GUNILLA, BULLE OCH EYETOY

Idag kom min pojkvän hem med en chokladask till mej utan anledning. Jag berättade detta för mamma nu på kvällen och sa att jag fortfarande inte visste varför jag fick den och då sa han "det vet inte jag heller".
Dagen spenderade jag med Ludvig hemma hos mej, en kortis hemma hos Ebba, hemma hos honom och sen hemma hos mej igen. Vi hann med att: sova, gosa, köpa fika, fika hos honom med hans bror, sova lite till, rita lite, spela eyetoy, kolla på Idol och äta äpplepaj! Gosigt.

Imorgon är det sista dagen på sommarlovet och jag har inget planerat förrän klockan fem då jag ska kolla på båten Gunilla som vi ska segla med i mitten av oktober och efter det är det en "inspark" för oss nya på skolan. Läskigt och spännande.
Och ifall det är någon som har missat så skriver jag det igen (så man kan hänga med någorlunda i mina inlägg) att jag kom in på en skola som jag tror heter Gunilla (alla säger det). Man kan också säga Öckerögymnasieskola eller den seglande gymnasieskolan men det är långt och krångligt. Jag kommer att gå linjen naturvetenskap vilket innebär mycket matte och NO. På skolan finns det tre linjer- naturvetenskap, samhällsvetenskap och däck & maskin. Varje år är klass efter klass ute med T/S Gunilla som seglar lite här och var. I oktober är det min tur med mina klasskompisar + däck & maskin att segla henne i medelhavet i två månader. Ebba och Ludvig kom in på samma linje som mej så vi ska segla tillsammans. Rätt najs ändå!

Varför inte slänga in en gammal bild?



Inga kommentarer: