onsdag 15 oktober 2014

Ett opålitligt substantiv

Den där otrevliga Gunilla, hon har tagit mina vänner och stuckit utan att säga ett ord! Det skulle kunna bero på att båtar inte kan prata eller på att jag aldrig sett henne på hörligt nära avstånd, men det gör det alltså inte! Jag tror inte heller att "hörligt" är något ord, men det var det jag ville säga så det får stå kvar!

T/S Gunilla är alltså det skepp som Moa, Ludvig, Ebba och de övriga nu borde befinna sig på någonstans utanför de svenska landgränserna! Spanien låter rätt skönt med tanke på det väder vi just nu har i Sverige. Med risk för att låta dum så säger jag att det är tur att öar flyter, annars hade de ju legat under vatten vid det här laget.

Jag är alltså den som Moa inte helt litar på att kunna sköta hennes blogg. Men jag menar, hur svårt kan det vara? Moas sätt att blogga på är ju rätt unikt och kanske har jag redan gjort mig olitbar (ännu ett ord som jag inte tror existerar) med att publicera detta inlägg. Men Moa driver runt med hjälp av vinden över Medelhavet utan internet och jag har ju trots allt lovat att hålla den lite uppdaterad.

Nej, jag ska inte tråka ut er mer. Vi väntar med stor spänning på att få höra om Moas fantastiska resa och jag lovar att så fort jag får ett mejl i min inbox så kommer jag att dela med mig till er! Sounds fair? 
Jag har experthjälp! 

Inga kommentarer: