fredag 31 oktober 2014

MANGO, FETT & MASSA FANTASTISKT

Hej gott folk! Nu är det den tiden på dygnet som jag egentligen ska sova lite extra på men jag passar på att göra annat, typ äta choklad. Vill man göra något vettigt är det den här tiden man ska passa på (mellan halv nio och halvt tolv typ) för efter lunchen är det lektioner och sen vakt igen. Vårt internet funkar inte och därför kan jah inte mejla vilket påverkar er för detta inlägget publiceras säkert om några dagar. Det suger.

Annars är allt bra! Igår på dagvakten (16.00-20.00) fettade jag en kedja på under & över märsen (rået i mitten på masten och det som är under, alltså näst längst ner). Grejen är den att jag egentligen inte vågade men jag kände att vafan, jag kan. Och det kunde jag! Vid min sida hade jag Edvin och han blev min fösta highfive i riggen. Vänner, jag var fantastisk igår och ni kommer inte att inse det ifall ni inte provar på själva tyvärr.

Innan vakten bröt jag och Sofia oss in i Ludvigs hytt så jag kunde smuggla ner en lapp i hans säng (när han var på vakt). På lappen skrev jag att han skulle skära upp en mango jag bunkrade upp med innan avresan från Cartagena och att vi skulle ha en mangodejt på backen (längst fram) medan stjärnorna tittade på.
... Och Victor the utkik samt två tjejer som tränade. Konstig situation ändå, mitt ute på Medelhavet ätandes mango samtidigt som två stycken framför tränar och en tredje går runt och sjunger på super bass. Vad ska man säga? VARDAG

Men jag trivs gött. Ni förstår nog inte heller hur fantastiskt det är att segla på natten. Jag ska förklara för er någon annan gång. Göra er lite avundsjuka.

LOVE

Inga kommentarer: