onsdag 5 november 2014

BÖRJAN AV BARCELONA

Åh det händer så mycket här hela tiden! Hinner knappt tänka på hemma för att man ALLTID är upptagen med olika roliga saker. Nu är vi för övrigt i Barcelona och har varit här i några dagar (jag vet inte hur många för jag vet inte vilken dag det är, tror att vi kom hit i söndags i alla fall).

Det är inte bara i hamn det händer oväntade/ovanliga saker. Ett exempel är halloween när vi var mitt ute i ingenstans. Klockan sju spände vaktledarna upp ett segel på däck, poppade popcorn, drog fram en projektor och startade en film. Så där satt (nästan) all befolkning på Gunilla under stjärnorna med belysning från endast månen och filmen mitt ute på Medelhavet. Hur många kan skryta med det i vår värld? I alla fall 50 stycken och det är vi!

I vår hytt har vi många olika små "traditioner", en av dom är puckostreck/puckoprick. En puckoprick får man i pannan med ett finger när man har gjort något som vi andra tycker var dumt. Tillexempel säga "Haha, rätt åt dej" ifall någon råkat kleta lite mascara över ögat. Det är liksom inte permanent, det blir inte ens något av det. Men ett puckostreck däremot, det är något helt annat. Har inte direkt något exempel men då har man gjort något grovt. Jag fick puckostreck över hela min rygg häromdagen, hehehehehe.... Ett puckostreck görs med en penna för övrigt. (Det är såklart inget seriöst, det är ganska roligt)

När vi ändå är inne på vår hytt kan jag säga att den är den bästa hytten på hela båten. Hytten i sig kanske inte är den mysigaste men med mina hyttkompisar i blir det mysfaktor 2000 på nolltid. Vi är ett dreamteam! I söndags bestämde vi oss för att ha hyttmys (Ludvig fick också vara med) så vi skar upp mango, poppade popcorn, satte oss med täcken och kuddar på golvet, släckte alla lampor utan en, startade mysmusik och bara myste typ. Berättade om den pinsammaste fisen (ni vet den som ALLA har haft) för att bara nämna något, och hela historien med mej och Ludvig med början från fyran. Så himla mysigt var det.

Nu ska jag snart ut och göra Barcelona farligt. Lägg märke till att alla vanliga gymnasieelever har lektion nu OCH JAG ÄR I BARCELONA. Ja, det är tillåtet att vara avundsjuk.
Puss!

Inga kommentarer: