fredag 31 oktober 2014

MYSSTADEN CARTAGENA

(Skrivet onsdagen den 29:de oktober)

Nu har vi lämnat Cartagena och påbörjat vår seglats mot Barcelona.
Cartagena (vad jag hann se) var en mysig stad, speciellt marmorgatan. Jag tror att det var själva turistgatan för att överallt var det turistshoppar, vilket var positivt för oss för det var ju typ det som vi
ville se, haha.

Här är en lista på allt jag missat att skriva att vi har gjort:
-Vi vandrade till stan och köpte massa frukt och choklad, efter det gick vi vidare till en strand (vi skulle egentligen klättra i berg men det var för varmt för det, dessutom var det typ en bergsbestigning för att komma till stranden). På stranden levde vi lyxliv och kommenterade hela tiden hur jäkla bra vi hade det och hur lycklig lottade vi var som kom in på denna skolan, liksom, alla andra hade ju lektion när vi BADADE, SOLADE och ÅT EXOTISK FRUKT på STRANDEN. Vi gick även ett varv med "första kärleken" och efter det höjdes jag-känner-dej-nivån skyhögt. Det var så mysigt! (Sofias bonnabränna är på topp)
- Jag, Ludvig, Hanna & Anna var inne i stan en snabbis (det var gångavstånd från Gunilla in till stan). Jag och Ludvig ville äta efterrätt någonstans men det blev lite bråttom tillbaka så vi satt på bänken vid nav-hytten. Vi var såpass uppklädda att vi såg ut att fira någonting men icke. Vi bara satt där och filosoferade om livet och den stunden kan jag leva på länge. Det var verkligen så bra.

- Detta hände precis, Anna kommer och frågar Sofia vad hon sysslar med när hon står i plankan och jag skriver detta. Såhär såg konversationen ut:
"vad gör du Sofia?" "Jag försöker att joina plankorna men det är asjobbigt. Jag vill aldrig bli en planka". Det var verkligen roligt.
- Girlsnight ute på stan, detta var samma dag som vagina/dvärg incidenten hände. vi åt ju som sagt och shoppade, JÄTTEMYCKET. Jag ska tacka någon senare för att jag fick ett jobb i somras. Jag köpte lite olika fina smycken, en halsduk, en asfin kappa (!!!!), lite smink från Sephora som jag letat eftr så länge jag kan minnas och lite mer krimskrams. Den aktuella frågan just nu är hur jag ska få plats med allt sen när jag flyger hem. Den kvällen var så himla bra bara, så mycket skratt och så goa människor. #selfiemedfrämlingar #skällasomenhund
- Igår var vi i en slags nationalpark och kollade på lite flamingos och saliner (som vi ska skriva en essä om i kemin). Rundturen var varm och lite halvflum då vår guide inte var proffs på engensla så min klasskompis som kan flytande spanska fick översätta. Men det var kul att se någon
annat än marmorgatan och inreda piken med skolans logga på. Och att Ebba trodde att hon hade hittat en jättefin snäcka men det var ett skelett från ett bläckfiskhuvud.... Hihi

Jag har tagit jättemycket fina bilder i Cartagena men tyvärr kan jag ju inte mejla bilder till min lilla hjälpkompanjon där hemma men dom kommer så fort jag får internet i Barcelona, se fram emot det!

Saltpussar och kramar!

Inga kommentarer: