söndag 30 november 2014

ATLANTEN

Hej mina vänner!
Jag är nu inne på mitt sista sjöben och är återigen mitt ute i ingenstans med skillnaden att jag nu har lämnat Medelhavet bakom mej och har tagit mej an Atlanten. Vi är på väg till Safi som ligger i Marocko och beräknas vara framme där på onsdag.

Sedan julpyntandet har jag inte hunnit med så mycket, idag har varit en sån dag jag inte vetat vad jag ska göra så jag har sovit bort det mesta och dessutom är de flesta här sjösjuka för vågorna är skyhöga, men inte jag! Jag tror att min kropp skonar mej sjösjuka i med att jag har vart såpass mycket annat sjuk, tack kroppen.

Innan det superdupermysiga julpyntandet igår hade jag som sagt vakt, från 20.00 till 00.00 och av en tillfällighet hade alla andra tjejer post så där satt jag i en hög med killar snackandes om typ moppar i ett lätt ösregn. Det var mysigt det också, konstigt nog.

Förresten så har vi fått väldigt positiva kommentarer om glittret och ljusslinorna och vi har verkligen fått en mysig julkänsla ombord nu vilket känns toppen!

Nu ska jag klä på mej 18 lager kläder för att inte frysa ihjäl för strax är det dax för vakt, puss och kram!

Inga kommentarer: