fredag 5 december 2014

EN DAG I SAFI

Idag har varit en händelserik dag. Jag har gjort och upplevt saker jag förmodligen aldrig kommer att uppleva igen, säkert ingen annan heller. Jag kan ju börja med att nämna att vi har kommit fram till Safi (liggandes i Marocko) och här är kulturen lite kaos jämfört med hemma. Vi kom fram hit i förrgår och den dagen satt jag mest och pluggade, ich. Igår gick vi på marknad och det var den första dagen sen Cartagena jag varit frisk, utan mens, utan PMS och var allmänt glad så den blev skitbra. Dessutom besökte vi en jättemysig keramikfabrik och jag har köpt klart det flesta julklapparna, yey! Dagen var toppen. Vi hann även med att ha internet i en timma och dricka marockanskt te. (Det smakar som minttandkräm med massa socker och honung)

I alla fall, åter till idag. Idag var det barbod som hade vakt vilket betyder att vi i barbod inte får lämna skeppet och har en massa sysslor som ska göras. Idag skulle vi damsuga ur och fixa i luckorna i durken i våra hytter och detta jobb fick jag och Anna. När vi kom till vår hytt och hade plockat upp allt träningsmaterial insåg vi att vår lucka var typ 2 kvadratmeter. Detta firade vi med att dra med oss Sofia ner, äta en bulle som Ludvig snott från byssan, lyssna på spansk musik, ha discoinställning på fickampan och ha hyttmys. Allt på afrikanskt vatten. Rätt fantastiskt. Rätt sjukt.

Efter vårt lilla party/hyttmys fick vi besök av ett par alldeles för närgångna marockaner. Jag vet inte ifall dem alltid var så tafsiga eller om dem bara passade på men det var lite obehagligt. Som tur var tog en kille i min vakt mej, Elsa och Sofia under vingarna så vi kände oss lite tryggare. Han tog även mej över axeln och gick iväg.

Efter den omtumlande eftermiddagen beståendes av marockaner och massa bullar var det middagsdax och middagen som serverades idag var TACOS. Efter middagen skulle vi städa och det var kaos det med men Anna är en fantastisk kvinna som styr upp saker och ting. Hon förtjänar något stort, något i stil med choklad. Nu sitter jag i Ludvigs knä med Anastasia i bakgrunden med tankarna på den passerade dagen. Rätt udda & rätt sjuk. Väldigt kul dock, hyttmys 4life!

Inga kommentarer: