onsdag 31 december 2014

FÖRSTA DAGEN HEMMA

HEJ alla mysmänniskor! Jag lever nu återigen i Sverige och har gjort det i två och en halv vecka. Om jag ska sammanfatta resan så blir det såhär- fantastisk. Lite mer detaljerad information om varje hamn, en sammanfattning och ett inlägg om höjdpunkterna kommer inom kort (förhoppningsvis innan skolan börjar).

Sen jag kom hem har jag hunnit med myyyycket. Det första som hände var att jag kom hem, kommenterade hur städat det var och hur nära stegen var varandra i vår lejdare. Efter det öppnade hon ett väl inslaget paket med innehåll på ett stort marockanskt fat. Sen åt vi en mysfrukost som mamma hade planerat och fixat. I med att jag kom hem mitt i natten gick jag och la mej tio i sju. På morgonen. Sov till tre, hejade på Rasmus som gav mej en kram (efter frågan) och erkände att han hade saknat mej lite. Sen ville han visa mej sin Cross.
Efter det stack Rasmus så jag satt och njöt av internet och pepparkakor tills mamma kom hem för då åkte vi till Klåva och fikade, vilket jag sedan långt innan haft på min önskelista. Vi fikade och myste och pratade om allt vi hade missat tills Alekes stängde. Då åkte vi hem och gjorde tacos, änne ett önskemål från mej.

Ett väldigt varmt välkomnande i ett jämförelsevis väldigt kallt land. Efter detta har jag hunnit med SÅ mycket mer. Men det kommer jag berätta om så småningom, puss!

Inga kommentarer: