torsdag 1 januari 2015

MITT NYÅR

Hej mysmänniskor! Kom just och tänka på att om man delar upp människor i tre ord och tar bort ett n blir det män i skor vilket jag inte har tänkt på på flera år. Se där.

För er som råkat missa att det var nyår igår och 2015 idag kan jag bara påpeka det. Igår (på nyår) gjorde jag precis som jag hade planerat - först Malins casa, sen Ludvigs casa. Jag kom till Malin tillsammans med Emma och Karin iklädd en svart enkel klänning, en blommig julklappskofta, kappa och höga skor. Typ standard. Vi välkomnades ganska kallt faktiskt, Malin ljög så att Ebba och Matilda kunde skrämma livet ur oss, shit vad schysst liksom. Vi minglade en liten stund och snackade igenom det senaste och sen började vi laga mat. Salladen var i mästerklass måste jag säga. Det andra var också gott, baconlindad fläskfilé med hasselbackspotatis och tzatziki. När vi var mätta kom vi fram till höjdpunkten på kvällen - ryktet går. Ett spel som är som viskleken fast man ska måla istället. Det blir superknäppt och skitkul.
Efter det var det dax för lilla Moa att byta ö. Jag åkte tillbaka (själv faktiskt) till Öckerö, mötte upp Ludvig och vandrade hem till honom där jag också möts av ett ganska kallt välkomnande nämligen cheescake glass. (Fast jag fick ju en massa kramar också, både av hans familj och deras gäster, min gamla klasskompis familj, älskar lilla Öckerö). Sen blev det bråttom för vi skulle ju hinna se grevinnan och betjänten innan tolvslaget. Det gjorde vi som tur var men sen fick vi näst intill springa upp för berget vi skulle stå på. Jag kan ju säga att jag var andfådd när jag kom upp. Vi avnjöt några kalla minuter med pomack, chokladdoppade jordgubbar och vackra fyrverkerier (som jag ej lyckades få någon bra bild på).
För att värma upp oss igen spelade hela sällskapet Jenga och Med anda ord och helt ärligt var jag asgrym.
Så småningom så gick gästerna och jag och Ludvig gosade ner oss i hans stora säng och kikade på lite youtubeklipp. Sen var klockan fyra och då somnade vi.

En perfekt nyår

Vilka pinglor alltså
Partyparty

Inga kommentarer: